Huijbergen is Het...Mooi !

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Woensdrecht en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee. Deze weblog is nog in ontwikkeling. Neem maar eens een kijkje op: wwwkornuiten.blogspot.com

zondag 19 september 2010

Old Soldiers...

Salueren voor het Wilhelmus.
Thanks to the veterans, Thank you: "The Little Angels of Korea".
Old Soldiers. Mijn vader kent Maximiliaan Brugmans al vanaf de parachutisten opleiding op New Guinea. In de Koreaanse oorlog streden ze in: The Battle of Hoengsong.

Het Nederlandse leger werd uitgerust met Amerikaanse kleding en viel onder het 38th Regiment van de 2nd 'Indianhead' Infantry Division (8th Army) van de Amerikanen. In de periode 1950-1954 waren 3972 Nederlandse landmachtsoldaten en Mariniers ingezet bij de strijd in Korea waarvan er 123 het leven lieten. De zwaarste gevechten waarbij zij waren betrokken waren die te Hoengsong.