Huijbergen is Het...Mooi !

Huijbergen en omgeving. Wat maak ik er allemaal mee. Ik beschrijf hier mijn hobby, toerfietsen. Wat gebeurt er hier in Woensdrecht en omgeving. Verder een beetje mijn kijk op de wereld vanuit Huijbergen. Huijbergen, mijn dorp op de Belgisch-Nederlandse grens: "The most interesting things in life exist at the boundary, both in the physical sense and metaphorically". Barry Lee. Deze weblog is nog in ontwikkeling. Neem maar eens een kijkje op: wwwkornuiten.blogspot.com

dinsdag 31 augustus 2010

Kinderen zijn het vallen verleerd.

Kinderen zijn het vallen verleerd.
Kinderen moeten tijdens gymles op de basisschool leren vallen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat kinderen minder „motorisch vaardig” worden. Dat zegt de stichting Consument en Veiligheid.
Volgens de stichting belanden 39.000 kinderen tussen de acht en twaalf jaar na een val in het ziekenhuis. Dat is bijna een verdubbeling ten opzichte van zes jaar geleden. Eén op de vijf komt in het ziekenhuis met een gebroken pols. Enkelbreuken, hersenschuddingen en hoofdwonden komen ook vaak voor. Omdat kinderen dikker zijn dan vroeger, zijn ze minder goed in staat hun eigen val te breken, stelt een woordvoerder.
Consument en Veiligheid voert sinds twee jaar een valcampagne, daarbij zijn 38 basisscholenscholen bezocht. De valtrainingen zijn opgezet in samenwerking met oud-judoka Yos Lotens. Lotens heeft verschillende boeken op zijn naam staan over valtraining. Daarin introduceert hij de term ‘stoeispelen’

Dankzij mijn judocarriere jaren 1964 tot 1969 kan ik wel redelijk vallen.
Een leven dus van vallen en opstaan...!